Diëtiste Diabeteseducator en Sanacoach

Voedingsadvies

U kan voedingsadvies op maat krijgen volgens de Sana-methode over volgende onderwerpen:

  • een gezonde evenwichtige voeding
  • gewichtsproblemen: overgewicht en obesitas
  • gastro-intestinale aandoeningen: diarree, constipatie, prikkelbaar darmsyndroom (FODMAP-dieet), reflux, …
  • hart – en vaatziekten: verhoogde cholesterol, hoge bloeddruk, verstoord lipidenprofiel
  • allergieën en intoleranties: lactose en gluten
  • vegetarisme
  • productinformatie, voedingsetiketten, advies bij sociale gelegenheden, …

Diabetes

Het is belangrijk om u tijdig en correct te laten begeleiden bij een ontregelde bloedsuikerspiegel, pre-diabetes, diabetes type 1, 2 of zwangerschapsdiabetes.

  • Gezonde voeding is samen met een goed gewicht een belangrijk onderdeel van de diabetesbehandeling. Andere belangrijke indicatoren zijn de bloedsuiker, HBA1C-waarde, bloeddruk en cholesterol. Cholesterolverlagende medicatie of insuline-therapie alleen zullen echter geen oplossing bieden.
  • Aangepaste voeding is een must! Naast voedingsadvies kan u bij de diëtiste ook advies krijgen rond het leven met diabetes (beroepsleven, uit eten, met vakantie, verzekering, …).

Vegetarisch eten

Wil je wat minder vlees eten of misschien zelf volledig vegetarisch eten, dan kunnen we je helpen om dit op een gezonde manier aan te pakken. Het is niet zo dat vegetarisch eten automatisch betekent dat je gezond eet. We leren je welke combinaties je moet maken om alle voedingsstoffen binnen te krijgen zodat je geen tekorten oploopt.

Je kan bij ons ook terecht voor heel wat inspiratie in de vegetarische keuken. Daarnaast beschikken wij ook over veggie receptjes die jullie kunnen inspireren.

Veganistisch of plantaardig eten

Wil je liever niets meer van dierlijke oorsprong eten, dan kan het soms moeilijk zijn om zelf een evenwichtig schema op te stellen, ook daarin bieden we een helpende hand. Net zoals bij het vegetarisch eten betekent veganistisch of plantaardig eten niet automatisch dat je gezond eet omdat je alle dierlijke producten schrapt. Zeker voor vegans is het belangrijk om de juiste eiwitcombinaties te maken om tekorten te voorkomen.

We geven hier graag uitgebreid uitleg over en maken een persoonlijk schema op. Ook hierbij kunnen we jullie inspireren met vegan of plantaardige recepten.

Emo-eten & Eetstoornissen

Ben je voortdurend bezig met jouw gewicht en ken je de allernieuwste diëten? Grijp je naar eten in stressvolle situaties, uit verveling of wanneer je je niet goed in je vel voelt? Heb je voor jezelf strenge regels opgemaakt?

Wanneer je eetpatroon helemaal in de war zit, dan ben je meer dan welkom. Samen ontdekken we jouw constante strijd met eten. We gaan op zoek naar manieren om je dagdagelijkse eetpatronen te doorbreken. We helpen je om jouw eetgedrag te overwinnen en we gaan op zoek naar haalbare veranderingen in je eet en denkpatroon.